![]() Renderització artística del European Data Relay System. | |
Operador | ESA |
---|---|
Tipus de missió | Satèl·lit de telecomunicacions |
Data de llançament | Sense especificar (anteriorment programat pel 2014) |
![]() |
Aquest article o aquest apartat conté informació obsoleta o li falta informació recent. |
El European Data Relay System (EDRS) serà un conjunt de satèl·lits en GEO destinats a transmetre informació i dades entre satèl·lits i naus espacials, com també UAVs i estacions terrestres. El sistema permetrà la comunicació contínua amb els satèl·lits fins i tot en òrbita terrestre baixa que sovint tenen una visibilitat molt reduïda des d'una estació terrestre.
Això farà que hi hagi dades disponibles al lloc correcte i moment adequat, el que permet, per exemple, als treballadors d'emergències veure gairebé en temps real les dades per satèl·lit de la regió on treballen.
El sistema és una part del programa ARTES 7 i haurà de ser independent del satèl·lit europeu, dissenyat per reduir els retards de temps en la transmissió de grans quantitats de dades.
El programa s'assembla al Tracking and Data Relay Satellite System nord-americà que va ser creat per donar suport al transbordador espacial, però es ferà servir una nova generació de tecnologia de Laser Communication Terminal (LCT). El terminal làser està dissenyat per transmetre 1,8 Gbit/s a través de 45.000 km, la distància d'un enllaç LEO-GEO. El terminal va ser provat amb succés durant la verificació en òrbita el satèl·lit de radar alemany TerraSAR-X i el satel·lit americà NFIRE.[1] També serà embarcat en el satèl·lit de telecomunicació comercial Alphasat per a demostrar més serveis operatius.[2]